یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

پوشش فراخ‌باند در قزاقستان به 100 درصد می‌رسد

جرايم اينترنتي

شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶:۰۰


وزارت ارتباطات و اطلاعات قزاقستان اعلام کرد که در پی آن است تا در چارچوب برنامه 2010-2014 توسعه‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات تا سال 2013 میلادی 100 درصد جمعیت این کشور را تحت پوشش خدمات فراخ‌باند قرار دهد.

وایمکس نیوز - به گفته‌ وزیر ارتباطات و اطلاعات قزاقستان تمام شهرها و شهرک‌های این کشور از طریق خدمات نسل سوم، وایمکس و شبکه‌ فیبر تا خانه(FTTH) تحت پوشش اینترنت فراخ‌باند قرار خواهند گرفت و کیفیت و سرعت خدمات هم افزایش خواهد یافت.
نخست وزیر قزاقستان چندی پیش از راه‌اندازی استاندارد 100Mbps, در سراسر این کشور خبر داده بود اما وزیر ارتباطات و اطلاعات فراهم‌سازی چنین سرعتی را بلندپروازانه خواند و گفت: میانگین سرعت خدمات فراخ‌باند را تا سال 2015 به16Mbps خواهند رساند و قزاقستان را همتای کشورهایی مانند کره‌ جنوبی خواهند کرد.

رییس جمهور قزاقستان هم گفته بود برای جذب سرمایه‌گذاران برخورداری از زیرساخت مخابراتی پیشرفته دارای اهمیت زیادی است و باید فرایند راه‌اندازی خدمات نسل چهارم را تسریع کرد و خدمات مخابراتی را طوری قیمت‌گذاری کرد که در استطاعت همگان باشد.
تاکنون دو شرکت، خدمات آزمایشیLTE را در قزاقستان راه‌اندازی کرده‌اند. یکی شرکت کار-تل (KaR-Tel) که در اول دسامبر 2009 و به مدت دو ماه در آستانه پایتخت قزاقستان در طیف 700 مگاهرتز این کار را انجام داد و دیگری رقیب این شرکت به نام کی‌سل (K’cell) که در آستانه ایستگاه پایه‌ نسل چهارم ایجاد کرد.

با آن که آزمایش‌های مذکور همراه با موفقیت بود هیچ مجوز رسمی نسل چهارم در این کشور واگذار نشده است.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو